sry!

sorry för att jag inte har uppdaterat, men har helt enkelt inte haft tid med datorn..
var iallafall på tävling i Timrå i helgen, det gick bra faktiskt.
jag hoppade LA,LA å LA, haha (A)
LA första klassen Lördag;
Gick bra, var en A:0 kom felfritt, red ju som sagt bara för att nolla så jag kvala till msv B :)
kom faktiskt 5a då, stooooolt! :D var en nationell LA :D:D:D
Elitlaget LA Lördag;
Gick också bra, det var en A:1a bedömming eftersom det är lag.
Rev ett hinder i en kombination ut, gjorde lixom inget beslut och vart trångt och då rev hon.
Annars gick det bra faktiskt, för hela laget gick det väll sådär,
Julia och Maggan - 0fel
Jag och Sniper - 4fel
Marielle och Zim - 8fel
Anneli och Shelly - 8fel
alltså fick vi 12 fel som räknades i laget.
LA tredje klassen Söndag:
Känndes inte som den bästa klassen, fattade inte riktigt beslut känndes det som men, vart nolla i fas 1, i fas 2 gick det bra, till sista hindret gjorde jag ett "styr fel" när vi kom på hindret så satt jag dragande i munnen på henne så då trodde hon nog att jag skulle på sidan så hon ba: okej, visst, om det är dit vi ska så.
men det var mitt fel, annars hade det blivit en nollnolla :)
så vi slutade med 6fel :)
men nöjd över helgen så inget att klaga över, hejdå!


Lundi

Hejsan allihopa.
idag red jag sniper, red bara lite lungt eftersom det var träning igår, ;)
Gick bara bra.
videon kmr snart när jag har tid at lägga in.
har sjukt mkt läxor i veckan, 5 st..
så vet inte om jag kmr hinna att lägga in inlägg alla dagar.
sen äre mkt inför tävlingen också så förvänta er inte för mkt..
aja, ingen bild idag heller, red med emelie idag! :D
haha, hare bäst/ Alexandra :]
hihi, jag har en ubersöt häst:]

Anna Spencer träning

Hejsan, idag tränade jag för min tränare, Anna Spencer.
Helt otroligt hur duktig hon är, helt sjukt!
Hoppade en bana på 1.00cm, ett hinder tror jag låg på 1.10cm :)
Pappa filmade idag så kmr en video sen tror jag :)
ska bara lägga in den på datorn,
var inte så mkt mer, videon kommer troligt vis lite senare idag, så den kmr.
Hare bra alla fina läsare/Alexändra<3
naw, sötsniper (L)

Lördag

Hejsan alla läsare :)
Idag bröt jag mot schemat och red dressyr igen.
Hon var super fin idag, böjde på nacken nästan hela tiden.
red fram hyfsat länge, sen när jag skulle sakta av till trav från galopp så lyssnade hon direkt och saktade av.
min super fina super häst (L)
inga bilder idag heller men imorgon på träningen ska jag försöka få mamma elr pappa att fota<3
hare bäst/Alexändra<3
ops la in en annan bild, inte från idag

Sniper (L)

Hejsan idag red jag nå dressyr liknade :)
började med att värma upp henne ordenltigt, sen så försökte jag få henne i form.
gick faktiskt bra :)
Efter ett tag så tränade jag lydnad som, galopperade o stannade, galopperade & stannade osv.
Hon var jätte duktig och stannade och fattade galopp direkt jag gjorde så hon skulle göra det ^^
sen tränade vi galoppombyten, det gick också bra :)
efter ett tag när vi hade gjort galopp ombyten ett tag så hon visste vad vi skulle göra så då gjorde jag halt.
vart faktiskt imponerad att hon gjorde halt på en gång :D
sen så vare väll inge mer.
inge bilder med idag..
men lägger in en annan bild :D<3
Hare bäst alla läsare/Alexandra<3

Vila

Hejsan, idag får sniper vila igen eftersom jag har innebandy idag.
Var dit och mockade osv.
Aja herrå/Alexandra :)

tack så mycket än en gång!

Tack så himla mycket för alla fantastiska besökare!
har haft bloggen i 3 dagar och har fått upp till 36 besökare som högst (som jag fick idag) redan!
Tack så jätte mkt, GULDVÄRT!


puss puss på dig sniper (L)
hare bäst alla fina läsare/Alexandra

Skog ritt

Hejsan alla glada läsare, som det står på schemat så har jag ju ridit i skogen.
Hon var ganska fjäskig, men det vart bättre & bättre.
Efter ett tag så vart hon ju lungnare, avslutade med lite dressyr på ridbanan en stund.
hon var ganska stel i högervarvet så fick jobba ett tag med det varvet, men efter ett tag släppte det.
i vänstervarvet var hon super duktig så la inte ner så mycket arbete på det varvet.
skulle igentligen lägga in nå bilder, men kameran ville inte det samma, (skulle ladda in bilderna från ridningen)
aja,  lägger in en annan bild på finaste sniper iställe <3
hare bäst/alexandra

Veckan's Schema

Här kommer veckan's schema :)
Såja, nu vet ni det, ska snart fara å rida så ett nytt inlägg kmr snart :D

Sniper

Namn: Munsboro Sniper
Född: 2001, blir 10 år iår
Ursprung: Irland
Kön: Sto
Färg: Fux
Mankhöjd: 140,0cm
Hoppresultat: Vinster i MSV A med sin förra ägare Erika Berqvist
Högst hoppade hinder: 1.30cm
Mål i år: Hoppa MSV B, kanske MSV A
Ägare: Pia Leong
Hur länge jag har ägt hästen: sen 23 September 2010, 0,7 år.
Vart köptes hästen: I Vittinge hoss Lena Kamensky
Skriv något om din hästen:








min fina ponny (L)<3

Hejsan alla glada läsare, vart ganska sent inlägg pga gjorde läxan :)
Iallafall, Red lite indervall idag med Sniper.
Måste få upp konditionen lite på sniper ;)
Hon var ganska stressad i början men hon lugna ner sig sen, SKÖNT :)
Red en stund på banan sen, galopperade omkring lite lugnt.
För er som inte vet vad intervall är, så är det konditions träning.
Man galopperar i friskt tempo en sträcka, sen skrittar man tillbaka.
sen fortsätter man så.
Vart inge bilder idag eftersom det var så mörkt ute och gick inte att ta kort i skogen där jag höll till :)
aja, men hare bäst alla fina läsare/Alexändra <3




är så sjukt taggad till Timrå tävlingen :]


Munsboro Sniper

Hejsan, idag fick Sniper vila.
Så var inte så jätte länge där, en halvtimme ksk. :)
tog med mig kameran iallafall så vart lite bilder medans hon stog och åt hö :]<3

hare bra/Alexändra:]

wow

kollade nyss statistiken *stavning*, fick 28 besökare, wow.
första dagen, tack alla som besöker bloggen, fortsätt så (L)
harebäst/Alexändra (L)

tjing tjong långkalsong

Hejsan allihopa, om du vill läsa mitt liv utanför stallet, så har jag en annan blogg,
den heter www.alexandraleong.blogg.se,
ska snart fara till stallet nu så ska skriva om mitt stallliv snart ;)

Sniper <3

Idag när jag var ute var det super härligt väder, helt underbart.
var ute kring 1-2 :)
red lite dressyr, hon var ganska stretig men vart bättre efter ett tag
lite bilder från denna underbara dag :)
klicka på bilderna för att få dom större.
you make me happy
you make me happy <3

Välkommen

Hejsan, i den här bloggen kommer du få läsa mitt ponny liv i en blogg, både med och motgångar :)



Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0