ridningen

Red lite dressyr idag, gick faktsikt ganska bra, var på typ dressyr humör!?!?
inte ofta, haha fast jag rider ju dressyr ändå men inte ofta jag ville rida det frivilligt lixom ;)
iallafall, uppvärmde henne ordentligt, och trava av, skrittade av ordentligt också.

filmer

filmerna kmr här :)

LA: http://www.youtube.com/watch?v=MQFnxVEtyVY&feature=player_profilepage#t=45s

LA+5 LAGET: http://www.youtube.com/watch?v=MQFnxVEtyVY&feature=related

LAAAGET:D:D:D

Herregud så kul att laget kom 3a :D
jag menar, första året som vi har ett eget lag i ponnyallsvenskan, av 8 lag tror jag kom vi 3a med 4a fel, fyfan va skönt;D
Desutom, det som kändes ännu skönare, var att rundan kändes super och vart som en revansh mot LA:n innan:D
Vart ju bara Grunden eftersom det bara var 1 lag som fick 0 fel.
Var också kul att det stog i tidningen om lilla Vindeln ;)
Vi som bara hade som mål att komma igenom startlinjen, och så kom vi placerade;o as skööööönt lixom, har inte riktigt smält det än ;)

Laget:
Alexandra & Sniper - 0 fel
Julia & Maggie - 0 fel
Anneli & Shelly - 4 fel
Marielle & Zim - Utesluten

Kort sammanfattning av laget.

Min Runda:
Kändes riktigt bra eftersom jag rättade mina misstag från förra klassen, vet inte riktigt om jag gjorde någon tabbe men kändes som sagt väldigt bra.

Julias Runda: Såg riktigt fint ut, dom kom bra till varenda hinder tror jag och tror inte hon är missnöjd med klassen.

Annelis Runda: Man såg glöden i Annelis ögon och såg att hon ville runt den förbaskade banan, dom fick dock ett stopp till trekombinationen men när hon skulle ta om den så kämpade hon verkligen för att ta sig igenom den, och fortsatte så hela banan, tyckte själv att det såg fint ut.

Marielles Runda: Vet inte rikigt vad det var med Zim, men han stannade ut sig på trekombinationen.
Innan stoppet så tyckte jag att det var fint, men man kan ju inte rå för det, man får bryta ihop och komma igen brukar man ju säga.

filmer

filmer på helgen kmr på tisdagen elr måndag kväll, beror vilken tid vi kmr hem :D

Tävling

idag så tävlade jag ju, gick faktsikt suuuuuper bra :D
jag var jätte lungn, som bara är bra.
i omhoppningen vart sniper as pigg, så på en linje som var räcke, till kombination (oxer, räcke)
så strök hon med bakbenet kombinationen ut för att det vart lite trångt.
emellan kobinationen och räcket satt jag bara och bromsa.
så hon var väldigt het idag iaf ;)
fick veta att jag skulle vara med i laget iaf, kmr bli as nice :D
stog och knoppa sniper sen när vi kom till bergsåker, vart faktiskt rätt så bra ;)

morsning

godmorgon godmorgon allibopa, idag äre det ju tävling här i sundsvall.
ska bara tävla LA idag, imorgon blir det också bara LA.
imorgon är det pckså laget, så ska bli spännande. får hoppas att man kmr med :D
nu ska jag iallafall göra mig iordning och gå ner och fika och efter det fara till SNIPERRRRRRR (L)

Sundsvall:D

är i sundsvall och ska tävla som sagt, är sjukt taggad:D:D
haha, allt gick bra iallafall, gick ungefär 20-30 min när vi kom hit och så, sniper fick som tur stå bredvid shelly :D
det är sjukt fint på bergsåker kan jag ju bara säga ;)
gick med becca sen och jag vendela och alicia gick då tsm :D
härliiga typer det ;D
haha, fick as lust att gå in på trav banan och gaaaasa på hästarna i full galopp :D
men vi var snälla flickor och gjorde inte det :]
nu ska jag snart sova och förbereda mig inför morgondagen, godnatt (L)

21 april 2011

det började med att några sköt på sjutbanan några 2-3 kilometer bort, hörs som dom är jätte nära med det är dom ju inte, så sniper och jag hoppade till lite då och då,
red iallafall till skogen så hördes tack och lov inte dit. :)
iallafall skrittade jag fram i 15 min, tränade lite i backen och back tränade lite i början, Sniper tyckte då att det var ganska jobbigt, men hon travade inte upp tillslut.
skrattar för mig själv, för första gångerna tycker hon det är jobbigt och typ travar upp men , då ser hon ut som en struts från mitt håll xD
haha söta ponny (L)
iallafall efter det så travade jag i skogen, i början stretade hon i mot men sen sågick hon ner och stretade hon inte imot.
+ tyckte hon ALLT var sjukt läskit i början, traktorn, snön, träden, pinne osv :]
haha, gjorde lite mer också men avslutade med att trava av i 10 min och skrittade av i 15 min.


De Niro stövlar (L)

Är det bara jag som tycker att dessa ridstövlar är ruskit snygga? ;o
dock tycker jag att dom bruna är ännu snyggare, men skulle jag köpt sånna här så skulle det ändå blivit svarta (a)
Men tror iallafall inte att jag ska köpa sånna eftersom jag köpt Tretorn Advance för 1-2 månader sen ;)

OPS!

Hej igen, som sagr har jag varit sjukt dålig på att uppdatera.
sryy!!! ska bättra mig!! :D
Aja, iaf så är ju mamma och daniel i sthm och mamma köpte ett par ridbyxor till mig som jag har tittat på, tycker dom är as snygga!:D
Det är Jeannie jensridbyxor från Mountain Horse, Royal red :'''D
klicka på bilderna för att få större bild!
Kikade även på likadana fast i blåa, sen ett par Philippa Jeans Black Stone, alla var as snygga men vart dom röda tillslut ;)
dom blåa, och dom svarta, ingen bra bild men så ser dom ut.
dom svarta är mkt svartare och ser mer ut som ridbyxor i verkligheten, på bilden ser dom mörk blåa ut och ser ut som jeans ;)
som sagt, klicka på bilderna för att få större bilder :D

Kommer ett inlägg om ridningen senare :D
Hare bäst/Alexandra :D

RSS 2.0